Selecteer een pagina

Persoonlijk GezondheidsPlan (PGP)

PGP, een persoonlijk gezondheidsplan is nu mogelijk. Gezondheid is namelijk een groot goed. Iedereen wil graag gezond zijn. Maar wat is gezondheid en vooral hoe behoud je het, liefst tot op hoge leeftijd. Hier vind je een revolutionaire manier van je gezondheid in eigen hand nemen. Gebaseerd op een combinatie van goed onderbouwde moderne inzichten in een handzame maar vooral persoonlijk gemaakt plan.  

Gezondheid is flexibel kunnen reageren op alle uitdagingen die het leven biedt. 

Voor mij is gezondheid niet afwezigheid van ziekte, het gaat veel verder. Gezondheid kan je actief verbeteren. Wil je weten hoe jouw gezondheid is? Ik heb een aantal parameters bepaald die weergeven waar je staat als het gaat om jouw gezondheid.   

Mijn doel met PGP: tot op hoge leeftijd kunnen doen wat ik dan wil. 

Het leven is mooi, daar wil ik nog heel lang van genieten. Daarom wil ik nu bepaalde leefgewoonten aanleren zodat ik dat tot op hoge leeftijd kan doen. Wel hoort daar wel bij dat ik nu ook geniet. Eten is voor mij ook een deel van het genieten. Daaruit volgt dat een leefstijl ook leuk hoort te zijn. 

De stappen van het Persoonlijk GezondheidsPlan 

We beginnen met inventariseren, via meten. Daardoor weten we waar we staan en kunnen we ons doel gaan bepalen. Dit doel is dan de motivatie om de start te maken. Deze start luiden we in met een week je lichaam gereed maken voor de “vetverbrandingsfase”. We zijn gemotiveerd dus we kunnen beginnen met deze week die pittig is maar meteen wel een goede basis vormt voor de rest. Voordeel is: na deze eerste week wordt het daarna alleen maar beter 😉 Na deze start gaan we stapje voor stapje allerlei aspecten die ook te maken hebben met een gezonde leefstijl doorvoeren. 

Denk aan beweging, emotionele aspecten, mondgezondheid, dag nachtritme. In 12 stappen, voor de meeste mensen 12 weken, zullen we dan komen tot een leefstijl voor een betere gezondheid.

Natuurlijk gaan we na deze 12 weken dan kijken waar we staan door opnieuw te meten. Tussendoor zullen we ook een aantal zaken weer gaan meten zodat je ook halverwege weet of je op de goede weg bent. Niet iedereen zal na deze 12 weken op het ultieme punt zijn, en dat is ook helemaal nog niet nodig. We gaan dan kijken of we misschien nog kleine aanpassingen moeten maken om de nieuwe leefstijl bestendig te maken voor het halen van het einddoel of dat je op deze voet door kan gaan.

Benodigd 

Motivatie 

Wat heb je nodig om te kunnen beginnen? Vooral motivatie. Dit is geen tijdelijk dieet om vervolgens weer terug te vallen in je oude patroon. Als je doet wat je deed, krijg je namelijk wat je kreeg. We gaan in kleine stapjes veranderingen doorvoeren zodat je een goede basis krijgt. Dit wil niet zeggen dat je nooit meer mag snoepen of een weekje vakantie kan vieren. Natuurlijk kan dat, zolang de basis maar goed is. Ik ben van de 80-20 regel. Dat wil zeggen, 80% doen wat je moet doen, 20% laten vieren. Natuurlijk gaan we dat niet doen tijdens de 12 weken, daar gaan we voor maximaal resultaat, maar de boog kan niet altijd gespannen staan. Dus daarna mag je best af en toe genieten van guilty plessures met mate. 

Steun van je omgeving

De grootste kans van slagen heb je als je het volledig kan doen. Dan is het erg handig als je huisgenoten en directe omgeving op de hoogte zijn en je steunen. 

Meewerking huisarts 

We gaan je huisarts vragen om mee te werken aan bloedonderzoeken, daar het dan valt onder de basisverzekering. Mocht dat niet lukken, dan kan ik in de praktijk via een vingerprik je glucose, cholesterol, HDL, LDL en triglyceriden meten tegen een gering bedrag. 

Verder handig maar niet noodzakelijk:

Blender of staafmixer, smarttelefoon en activity tracker met hartslag functie. 

Kosten: 

Ontlastingsonderzoek via MyMicroZoo              €135 

Bloedtesten                                                              via zorgverzekering, ev. van eigen bijdrage 

PGP                

  • 3x 30 minuten begeleiding Monique       3x €35,75 (Kan mogelijk via de aanvullende verzekering vergoed worden, raadpleeg uw polis)
  • Stappenplan per email                                       12x €8,75 of €99 in 1x vooraf
  • Supplementen 10% korting op adviesprijs via Monique 

lifestyle verbetering

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Jij wilt je gezondheid verbeteren gebaseerd op een goed onderbouwde wijze. Maar ja, waar begin je. Laat je e-mailadres achter en je krijgt vrijblijvend mijn e-book met daarin de handvatten en achtergrondinformatie over de kPNI lifestyle met menu tips van mij.